Uvjeti kategorizacije apartmana nekad i danas
Kolega Nikola osvrnuo se u prethodnom članku na očekivanja turista nakon što dođu u naše apartmane, te na stav većine iznajmljivača o tome koliko su ti turisti zapravo zahtjevni, pa čak i razmaženi.
No, ma koliko mi to ponekad ne htjeli priznati, nova vremena zahtijevaju i novi angažman u smislu opremanja i dotjerivanja apartmana za iznajmljivanje. Službena kategorizacija i dodjeljivanje zvjezdica strogo određuje što se u apartmanu mora nalaziti i kakva treba biti usluga domaćina, a ovisno o tome kada ste apartman izgradili i otvorili, postoje neke razlike u kategorizaciji od prije 2008. godine i nakon nje.
Želi li iznajmljivač shvatiti zašto točno gost želi ono što želi, potrebno je stalno biti u toku sa novim izmjenama u propisima i pratiti promjene koje mu potencijalno mogu srozati ponudu na tržištu ukoliko se barem minimalno ne prilagodi novim standardima življenja na odmoru.
Iz navedenog razloga i sama sam krenula usporediti kako je to bilo nekad, čisto iz znatiželje da vidim da li se nešto promijenilo i u kojoj mjeri. Dva dokumenta definiraju sadašnje uvjete za kategorizaciju apartmana – za postojeće objekte (do 2008. godine) i za nove objekte (nakon 2008. godine). Dakle, ukoliko ste apartman izgradili prije 2008. godine, još uvijek se možete držati stare kategorizacije, no ukoliko ste apartman otvorili u posljednje dvije godine, uvjeti za kategorizaciju nešto su stroži nego prije.
Naravno, uvijek se možete prilagoditi novoj kategorizaciji iako zapravo ne morate, odluka je na vama. Želite li kao iznajmljivači ponuditi konkurentno opremljen apartman i na taj način osigurati si zadovoljstvo gostiju, dovoljno je izmijeniti par stvari koje uglavnom uključuju ponešto dodatne elektronike u apartmanu.
Razlike
Da ne duljim, koje su razlike? Prva koja upada u oko i zapravo veoma važna je ta da više ne postoji kategorizacija od dvije zvjezdice. Apartmani izgrađeni nakon 2008. godine mogu dobiti samo tri, četiri ili pet zvjezdica.
Usluga prihvata gosta – ovdje se ništa se nije promijenilo. I dalje ste obvezatni osobno dočekati turiste, dostavljati im poruke prema potrebi, a za četiri i pet zvjezdica gostima je potrebno omogućiti parkiralište za motorno vozilo.
Minimalna površina modula apartmana – osnovni zahtjevi i dalje uključuju sljedeće prostorije: pretprostor ukoliko postoji, prostoriju za spavanje, prostoriju za boravak, blagovanje i kuhanje, kupaonicu ili više njih, te zaseban zahod ako je propisan. No, ukupna neto površina apartmana sada mora biti nešto veća, pa na primjer za apartman 3* sa jednom spavaćom sobom i jednom kupaonicom više ne može biti minimalno 31m2, već 38m2, a za apartman 3* sa dvije spavaće sobe i jednom kupaonicom više ne može biti 45m2, već 59m2. Zahtjeve površina za ostale kategorizacije pogledajte u navedenim dokumentima.
Oprema, uređenje i ostalo – osnovni uvjeti i dalje definiraju da apartmani moraju biti označeni kategorizacijom, da moraju imati zaseban ulaz i prozore s dnevnim svjetlom. Posteljina osim plahta i jastučnica više ne smije uključivati samo pokrivač već i navlaku preko pokrivača, te naravno dodatni pokrivač po osobi, za sva tri tipa kategorizacije. Što se ostale opreme tiče, apartmani obavezno moraju imati slijedeći namještaj: zastore, noćne ormariće, noćne svjetiljke, glavnu rasvjetu, tepihe, stalak za prtljagu, pepeljaru ili znak zabrane pušenja, koš za otpatke, ogledalo, sliku, garderobni ormar sa vješalicama, (toaletni) stol i stolice, garnituru za sjedenje, stol za blagovanje, sudoper, kuhalo, kuhinjski ormarić, posuđe i pribor za jelo, kuhinjske krpe, pećnicu ili roštilj ili mikrovalnu pećnicu, hladnjak, kuhinjsku napu, te jednu ili više slobodnih elektroutičnica. Razlika između starih i novih uvjeta je da sada sva tri tipa kategorizacije moraju imati klima uređaje, za razliku od prijašnjih kada su klima uređaj trebale imati samo apartmani sa četiri i pet zvjezdica. Također svaki apartman sa 4* i 5* obavezan je imati priključak na Internet.
Što se kupaonice tiče, po novim uvjetima apartmani sa pet zvjezdica obavezno moraju imati dva ili dvostruki umivaonik, a i dalje se uvjetuje da kupaonica za svaki apartman mora imati, redom, wc školjku i četku za čišćenje, wc papir sa rezervnim pakiranjem, jedan umivaonik, sapun ili tekući sapun, koš za smeće i vrećice za higijenske uloške. Sve kade ili tuševi moraju imati zavjese ili zaslon te sapun za kupanje. I dalje je za svakog gosta potrebno omogućiti dva ručnika u apartmanu 3*, a za 4* i 5* svakom gostu trebaju se pružiti tri ručnika. Zahtijeva se da se u kupaonici nalaze i tepih, police, ogledalo, rasvjeta, utičnica za brijaći aparat, kuke za odjeću, čaše i sušilo za kosu. Apartmani 4* i 5* moraju imati i ogrtače, šampon za kosu te kape za tuširanje. Po novoj kategorizaciji obavezno je da svi apartmani u kupaonici imaju fiksni telefon. Apartmanu sa pet zvjezdica dodatno se uvjetuje da ima zaseban zahod uz postojeću kupaonicu.
Ugostiteljski sadržaji za pripremu i usluživanje doručka, polupansiona i pansiona neobavezni su za pružanje smještaja u apartmanima, a prostorije mogu biti zasebno ili u sklopu domaćinstva iznajmljivača. Tako su posebni uvjeti definirani za blagovaonicu za usluživanje, prostoriju za pripremu, način čuvanja hrane i pića i za sanitarne čvorove. Više detalja o navedenom pročitajte u spomenutim dokumentima.
Konačno, što se tiče čišćenja i općeg stanja apartmana i usluge, savjetuje se da prilazno stepenište i hodnici, podovi, zidovi i stropovi moraju biti čisti i bez znakova habanja ili oštećenja, madraci moraju biti bez ulegnuća, posteljina, namještaj, stolarija također moraju biti uredni i čisti, a svi uređaji u apartmanu ispravni.
Vanjski izgled objekta u kojem se nalazi apartman te njegov okoliš moraju biti u dobrom stanju – to pretpostavlja prilazni put, fasadu, terase, lođe i balkone. Vanjska rasvjeta mora u svakom trenutku dobro funkcionirati.
Usporedbom navedenih kategorizacija stječemo uvid u nastale izmjene uvjeta kojima se turistima pruža udobniji i kvalitetniji smještaj. Za očekivati je da će turisti tijekom svojeg posjeta tražiti sve bolju uslugu, pa je na iznajmljivačima da se shodno svojim mogućnostima potrude svojim gostima omogućiti što ugodniji odmor u Hrvatskoj. Naposljetku, o turistima ovisi hoće li nam iduća sezona biti nešto bolja od ovogodišnje.













101 komentara
9.2.2010
Super blog post…
A što se kategorizacije tiče ja se još sjećam da dok smo mi svoju vadili i kada se je najviše moglo dobiti 4 zvjezdice za apartmane u privatnom smještaju. A sada je evo 5 maksimalan broj sve dok ne uvedu i šestu
I ja u toj kategorizaciji vidim 2 jako velika problema:
1. Kategorizacije se tako brzo i drastično mijenjaju da kroz par godina kada bi se radile nove kategorizacije starijih objekta oni bi gubili i po jednu zvjezdicu tom revizijom. Što je naravno loše jer se kategorizacija u praksi ne revidira ako nema novih adaptacija pa gost može biti u dva isto kategorizirana smještaja koja nude različiti nivo kvalitete. A to na kraju zbunjuje gosta i ne daje mu nikakvu sigurnost kada preko agencije i sl. iznajmi apartman sa željenim brojem zvjezdica.
2. Gost također nisu upoznati sa kategorizacijama. A to je zato jer su prekomplicirane i previše sitnica koje nisu nikome važne ovise o tim razlikama zvjezdica gore/dolje. Također nigdje nema lijepa jasna lista što koja kategorizacija znači. Nas su znali doći gosti pitati za smještaj i onda se čude što imaju hladnjak ili mikrovalnu premda je to standard za našu kategorizaciju.
Na kraju se sve svodi na to da te kategorizacije nisu pouzdan pokazatelj gostima kojima su zapravo namijenjene i ne vidim koji je njihov smisao onda.
I da zašto je potreban telefon u kupaoni?
9.2.2010
Odličan članak, ali osobno mislim da fiksna linija, a pogotovo u kupaoni nije potrebna.
9.2.2010
U redu, treba se nekako kategorizirati, ali ne treba svako malo mijenjati uvjete. A i što će nam sve to kad konkretno kod nas (Prižba-Blato na Korčuli) sezona u najboljem slučaju počinje 01.07. a završava 31.08. a uglavnom je to i kraće. Ima pojedinačnih slučajeva i ranije i kasnije, ali to je dosta rijetko. Moji gosti mogu imati i internet priključak, (imam ADSL), ali je pitanje da li će dobiti brzi internet ili… baš kao i ja koja se stalno ljutim na tzv brzinu. Mislim da mi konačno moramo odlučiti što želimo i napraviti strategiju razvoja ali dugoročnog i u njemu dati odrednice, pa ćemo doći i do kategorizacije.
9.6.2010
hm,ovaj fiksni telefon u kupaonici govori o svim apsurdima naši zakona…
9.19.2010
I meni je isto apsurdan ovaj fiksni priključak u kupaoni,pogotovo ako danas skoro svatko ima ili može nabaviti daljinski telefon kojiima domet i 200 metara daleko od tel.utičnice.Po mweni nebi trebao ni internet priključak pošto danas imamo i mobilni internet,gosti koji se vole služiti njime često dolaze sa laptopima i surfaju na svoj račun.
9.20.2010
Za telefon se slažem, ali za Internet baš i ne.
I to samo iz razloga jer je Internet u roamingu i dalje bezobrazno skup te u odnosu na ADSL dosta spor način povezivanja. Dok se to ne promjeni mislim da je dobro imati ADSL pristup dostupan
4.3.2011
ovi novi uvjeti kategorizacije dovode do toga da ne mogu kategorizirati apartman na samom moru.kuća je započeta 1988g. a ucrtana 1996.-uredni vlasnički list i g.dozvola.od ove godine sam želio iznajmiti jedan apartman ali po novim uvjetima morao bi kuću srušiti do temelja, napraviti veće sobe.kupaone,rasvjetu izvesti na drugačiji način,telefon u wc-u,i štošta drugo.naravno i po novom pravilniku kuća mora biti kompletno završena,a svi vidimo da još uvijek oko nas ima apartmana koji nemaju ni krov ni fasadu.praktički oni koji žele sad iznajmljivati nemaju iste uvjete kao oni prije.ima li tko pametan odgovor?
4.4.2011
Nažalost takva je situacija kod nas sada i ne znam da li se po tom pitanju što može učiniti. Znam iz svoje sredine za sličan problem gdje se ne može proširiti ponuda jer stari apartmani ne da ne bi mogli dobiti na kategorizaciji već bi izgubili zvjezdicu zbog novih propisa koji su se izmijenili i koji taj smještaj sada više ne zadovoljava.
Možda griješim, ali smatram da je rješenje ovog problema vrlo jednostavno. A to je da kada se dodaju nove sobe/apartmani i sl. u neki objekt da se samo taj dodatak ocjenjuje i dodjeljuje mu se posebna kategorizacija, a ne da cjelokupan smještan mora proći ponovnu reviziju.
5.26.2011
Zanima me može li se kategorizirati apartman, jako lijepo uređen, ali stepenice nisu uređene, tj. betonske su i bez ograde?
5.27.2011
Pozdrav Ljiljana, neuređene stepenice ne bi trebale biti problem, važno da je stan namješten i da za njega imaš uredne papire odnosno uporabnu dozvolu.
A na stepenicama je običaj, ako nemaju ogradu, da se to “prikrije” vazama za cvijeće usporedno tako da ljudi ipak ne hodaju uz rub.
6.13.2011
Lijep pozdrav, jako koristan članak koji me deprimirao koliko mi je i pomogao. Imam sličnu situaciju kao i već gore spomeuto. Kuća, 5m od mora, prvi red, pogled, plaža sve po PS-u. Konstruktivno završena prije 2008., sa svim potrebnim dozvolama i svime.
4 apartmana s čijim opremanjem završavam ovih dana, svjetlosnim godinama ispred onoga što se nudi u okruženju. Pazilo se na detalje, da ljudi dobiju nešto više od klasičnog smještaja – čisto kao primjer: osim interneta, klime i sat TVa (što mnogi u okrežunje također ne nude), izrađivao sam dekorativne panele sa ambijentalnom rasvjetom, kupovao krevete od kovanog željeza po par tisuća kuna komad, plitke tuš kade koje su me koštale 6 puta skuplje nego klasične, prošao desetine dućana kako bi se sve stilski uklopilo u zamišljeni koncept – uglavnom poanta je da se nije nimalo štedilo na uređenju – čak štoviše, svi koji su do sad vidjeli to što sam napravio govore da sam i pretjerao (klasična priča i pristup).
I sad vidim ovdje neke nebuloze tipa fiksni telefon u kupaonici – kojeg naravno nemam niti su instalacije pripremljene za tako nešto. Ima i još nekih nebuloza (tipa poseban zahod uz postojeću kupaonicu), ali znači li ovo konkretno da ja npr. zbog tog fiksnog telefona neću uopće moći kategorizirati apartman i raditi legalno? Ili sam nešto krivo shvatio? Mogu li ići pod kategorizaciju od 2008. s obzirom da je objekt tada izgrađen?
Bilo kakva pomoć dobrodošla, hvala unaprijed svima.
6.13.2011
Mislim da neće biti problem dobiti kategorizaciju već će problem biti u tome što premda nudite vrhunski smještaj nećete moći dobiti maksimalan broj zvjezdica u odnosu na možda manje kvalitetni smještaj koji te zahtjeve zadovoljava.
I mi smo imali sličan problem gdje pola toga što imamo nitko nije ni pogledao već su se potezali za sitnice :/
Ali evo probati će Kristina odgovoriti pošto je ipak daleko kompetentnija za ovaj odgovor
6.14.2011
Darko, hvala vam u odgovoru. U iščekivanju odgovora gospođe Kristine, zbunilo me to što sam u ovim tablicama koje je ona objavila ovdje vidio da je fiksni telefon u kupaonicama nužan i za apartmane od 3 zvjezdice…
6.14.2011
Pozdrav, na žalost što se tiče telefona u kuaponici ne znam ništa više od onoga prikazanog u samim dokumentima, možda da se raspitate u najbližoj Turističkoj zajednici?
6.14.2011
Kristina, hvala na odgovoru. Da, svakako ću se raspitati. Onaj prvi moj post je ionako napisan u naletu “frustracije” time što ću najvjerojatnije biti utrpan u istu kategoriju onih apartmana koji osim 4 gola zida i ponešto prastarog namještaja nabacanog po prostoru zapravo ne nude ništa više. Iako znam da najbolju kategorizaciju u konačnici daju gosti i da zvjezdice u suštini same priče nisu bitne, nevjerojatno mi je da padam na takvim glupostima poput širine kreveta koja je 160, a ne 180 ili tog telefona u kupaonicama i slično… Zapravo samo još jedan od birokratskih apsurda ove zemlje…
6.19.2011
Nedavno samimala kategorizaciju apartmana-i ostala razočarana mnogim primjedbama i apsurdima a jedan od tih je da ako ap. nema tv -ne može dobit 3*,ako ima internet,klima …ne pita se.Ja sam zaključila da su to pravila iz ranijih godina kad nije bilo interneta i klime????
Zašto se ne ugledamo u druge zemlje barem po tome?U Španiju,Tursku….Ljubaznost prema gostima najvažnije.
A ja sam ove godine izbacila namjerno sve tv iz apartmana jer niko od gostiju to i ne traži, samo internet.
Nisu gledali što ima mikrovalna,aparat za kafu,pečnica,terasa 12m2….????
6.19.2011
To je istina. I kao što vidite, nažalost ima nas više takvih.
Mene u cijeloj toj situaciji samo raduje što do sada nisam imao više od par gostiju koji su pitali koliko zvjezdica imaju apartmani koje iznajmljujemo, te se je sve na kraju svelo na to da su osobno proučili našu ponudu i vidjeli da li nudimo sve što im treba.
Znam da nije neka utjeha kada vas se zbog takvih glupih zakona po kategorizaciji stavlja u rang sa nekim manje uređenim smještajem ali vjerujte mi da će vas ta razlika kod gosta ipak staviti u prednost nad konkurencijom.
7.5.2011
Zanima me da li iznajmljivač smije davati ručnike i kuhinjske krpe gostima u apartmanu. Naime ja sam iznajmila apartman za ljetovanje i upozorena sam da ponesem svoje ručnike i kuhinjske krpe, jer po nekakvom novom pravilniku iznajmljivač ne smije staviti ručnike u kupaonicu, ni kuhinjske krpe u kuhinju.
7.5.2011
S obzirom da je to čak i uvjetovano kroz kategorizaciju smještaja ne vidim zašto ne bi smio davati. Naprotiv, iznajmljivač s obzirom na broj zvjezdica mora osigurati određeni broj i ručnika i kuhinjskih krpa.
Mi uredno nudimo i jedno i drugo našim gostima.
Nekako mi ovo Marija što ste naveli više djeluje kao da iznajmljivač to ne želi ponuditi niti imati brigu sa čišćenjem ručnika nego da ih ne smije imati.
7.17.2011
To su kategorizacije koje nikome ne služe već samo činovnicima opravdavaju radna mjesta..imamo takvo šarenilo da je to za ne vjerovati a gostiju nema i to što se sve traži je totalna glupost jer na kraju gost je taj koji će reći dali je neš OK ili ne.
7.17.2011
Slažem se sa tim. Baš mi je u pripremi jedan tekst vezan za to koliko su, i da li su uopće “zvjezdice” važne.
8.11.2011
Interesira me tko prijavljuje boravište i plaća boravišnu pristojbu, turist ili iznajmljivač?
8.12.2011
Može i jedan i drugi. Glavno je da netko to napravi.
9.9.2011
Ovo ljeto sam radila kategorizaciju, sramota od bahatosti činovnika, gosti su došli 2 dana ranije i bili su u apartmanima sa svim svojim razbacanim stvarima što je normalno a osobe za kategorizaciju su došle u 8 ujutro, kiša,tumorno, patologija………..ljudi spavaju ,kucanje i buđenje ,pospani ulaze im strane osobe i pregledavaju apartmane ,komentar smrdi u apartmanima,neuredno……..i mogu jedva dobiti 2 zvjezdice, uzmi ili ostavi, dvorište zatvoren parking s daljinskim,bazen 12×8 m, konoba s teretanom i fitnesom ,park s borovima i zelenom travom, roštilj veliki s terasom ,pogled na more, borova šuma ,raj za dušu i tjelo a gosti prezadovoljni a samo 2 usrane zvjezdice( 2 tablice app i appstudio) koje sam masno platila i čekala preko mjesec dana , ali drugu sezonu idem na 5 zvjezdica jer imam sve uvjete ali mi ne znače ništa ali iz inata tim činovnicima koji vjerovatno žive u puno lošijim uvjetima od naših app, ali vlast je vlast!
9.11.2011
Kuće sagrađene prije 2008. godine podilaze novom pravilniku ili je moguće dobiti kategorizaciju po starim pravilima?
9.11.2011
Koliko znam ne. Možda se varam, ali mislim da se uzima u obzir zakon koji je trenutno na snazi u trenutku traženja kategorizacije a ne onaj kada je kuća sagrađena.
9.12.2011
da u pravu si ,gleda se trenutak traženja
9.22.2011
imam apartman kojeg bi iznajmljivo iduce godine sta moram napravit i dali smijem iznajmljivat bez neke dozvole
9.22.2011
možeš ako te ne uhvate ali teško, HA HAAAAAAAAA
9.22.2011
Trebalo bi prijaviti smještaj, vidjeti i dobiti kategorizaciju. Te se javiti TZ ako još što treba u vašem mjestu za obavljanje te djelatnosti.
10.15.2011
Postavio sam pitanje vezano uz kategorizaciju jer sam naišao na dva priloga o kategorizaciji apartmana u domaćinstvu, njihovi naslovi :
1. Uvjeti za kategorizaciju apartmana u domaćinstvu – postojeći objekti
2. Uvjeti za kategorizaciju apartmana u domaćinstvu – novi objekti
Neke razlike su spomenute u ovom tekstu, neke ne, uglavnom zbunjuju me naslovi, čemu dva popisa ako su isti uvjeti za sve objekte ?
10.19.2011
Dva su propisa baš zbog uvjeta koji nisu isti. Postojećim objektima se ide “malo na ruku” zbog teže adaptacije starije gradnje a radi lakšeg dobivanja veće kategorizacije. Novogradnja nema tu privilegiju te bi morala poštivati nove norme. Ako usporedite jedan i drugi prilog vidjeti ćete da su upravo površine glavna razlika te da novogradnja mora imati i do 10m2 veće prostorije u nekim slučajevima za ispunjavanje minimalnih uvjeta u odnosu na staro gradnju.
Prilog za postojeće objekte: http://bit.ly/oK1IOF
Prilog za nove objekte: http://bit.ly/rkNYbl
10.28.2011
Trebam pomoć,
ulazimo u izgradnju objekta sa sobama za noćenje. Kako kategorizirati i registrirati objekat (radi se o d.o.o.), da li se može kao apartman,ili pansion
ili samo sobe. Da li mora biti hotel?
zahvaljujem,
10.28.2011
Ovisi kako ih izgradite. Kao d.o.o sa turističkom djelatnošću imate pravo iznajmljivati sve navedeno. Samo kod kategorizacije će vam reći da li je nešto soba, apartman, studio i sl. Naravno proučite zahtjeve i zakon prije gradnje pa da možete po njima prilagoditi i izgradnju i usmjeriti je u smjeru u kojem želite.
Mi imamo apartmane preko d.o.o.-a i ciljano smo gradili sve da dobijemo tu kategorizaciju.
11.3.2011
Hvala,
još jedno pitanje,
koliko sam proučila (…) za pansion nema ****, a za ostalo ima. Nije li to neka
barijera ili to gostima nije važno. Šta mislite o kategoriji : sobe s tim da u podrumu napravimo pansionski restoran. I da li još možda znate kako se vodi materijalno zaduženje i hrane i pića u pansionskoj potrošnji (unaprijed ugovorena cijena fexp.10eura. – kako se to rasknjiži i evidentira ako su unutra različita jela i pića.
11.3.2011
Osobno smatram da ponuda nekog oblika prehrane može biti samo plus gostima. Pa ako imate tu mogućnost predlažem da je probate realizirati.
Koliko sam informiran treba se dobiti dozvola da uopće možete posluživati hranu gostima, a zaduživanje nabavljene robe ide na standardni način. Vi izdajete račun za taj pansion odvojeno ili u sklopu računa za smještaj te preko njega knjižite sve prihode i troškove nabave po normativima koje ste si ranije definirali.
12.27.2011
Iskustvo pokazuje:
- potrebno je naravno zadovoljiti kriterije da bi se dobila kategorizacija, ali
- ne treba brinuti ako vaš smještaj odudara po ponuđenom od drugih lošijih smještaja iste kategorije jer
- goste ponekad čak i odbija viša kategorija budući da pretpostavlja i višu cijenu
- goste koji se ugodno iznenade vašom ponudom i nižom kategorijom lakše ćete vratiti
1.19.2012
Turizmom se bavim već 14 god, sve legalno imam — studio ap. i posebno — ap. veći sa 3*.Gosti svi imaju mobitele i moji gosti nemaju fiksni telefon, oni traže SAT TV, klimu i mogučnost korištenja interneta. Kad na SAT televiziji vide pogoršanje vremena to jest ” kiša” gosti odu, prekidaju odmor.
U kamp kučici gostima je dovoljno cca 6 — 10 m2 za 4 — 6 osoba a sada poneki stručnjaci traže minimum oko 30 m2 za dvoje. Treba ministarstvo turizma omogućiti i s manjim objektima iznajmljivanje jer ima i slabije platežne moći ljudi ili umirovljenici koji bi išli na more u manje prostorije i jeftinije, a tko želi veće i luksus neka plati za 3* — 4* — 5* . Nadam se to bi bilo korisno za turizam svaki € je dobro došao.
3.6.2012
bok,
moze netko napisati koja je cijena za kategorizaciju apartmana?
3.8.2012
bog,
pokušavam doznati kakvi su uvjeti za kategoritzaciju ako želim dodati još dvije sobe na već postojeće rješenje o iznajmljivanju izdano prije 2008,negdje 90-tih…Dali mi se treba napraviti ponovna kategorizacija cijele kuće ili? I kako se to onda gleda? Prema starom ili novom pravilniku?
3.21.2012
Kupili smo starinu na moru, i planiramo ju adaptirati, te iznajmljivati.
Zanima me da li ju preuređujemo na način da zadovolji staru kategorizaciju, pošto je kuća izgrađena prije 2008. godine?
Moram napomenuti da je malena, prizemlje ima 24 m2, te soba u visokom potkrovlju od 15 m2.
4.12.2012
Ako do sada kuća nije bila iznajmljivana niti imala kategorizaciju mislim da ćete morati po novim uvjetima kategorizacije tražiti sve papire.
Ali bez obzira na to ne bi trebali brinuti jer danas broj zvjezdica je relativan pojam i iz osobnog iskustva postaje jako nebitan gostima van hotelskog smještaja. Bit će uskoro i novi članak upravo na tu temu.
5.5.2012
Ja iznajmljujem apartmane već više od 10 godina ,na stotine turista je prošlo kroz njih i nikad nitko nije pitao za karegorizaciju-zvijezdice,ali svi traže fotografije -što više njih,izvana i iznutra,i podatke o opremljenosti.A u vezi telefona u kupaonici,tko će plačati račun za telefon ako gost iz kupaone svaki dan zove svoje u np.Njemačku? teška glupost!
5.8.2012
zanima me koliko vremena treba od podnosenja zahtjeva za kategorizaciju do izlaska inspekcije na teren?
5.9.2012
Mislim da sve ovisi o gužvi na terenu. Najbolje je kod podnošenja zahtjeva pitati koliko bi se moglo čekati da netko dođe u inspekciju.
5.11.2012
DALI SE MOŽE DOBITI KATEGORIZACIJA BEZ UPORABNE DOZVOLE IAKO POSTOJI GRAĐEVINSKA DOZVOLA. APARTMAN SE NALAZI U STAMBENOJ ZGRADI GDJE SU NEKI STANOVI RENOVIRANI I IZLaZE IZ GABARITA, APARTMAN JE VLASNIŠTVO 1/1.
5.13.2012
Poštovani,
imam pitanje za Vas, i molila bih Vas za pomoć.
Od oca sam naslijedila apartman, koji je na čestici u suvlasništvu sa još 4 vlasnika. Svi suvlasnici dali su mi suglasnost za iznajmljivanje, te sam apartman kategorizirala. Uložila velike novce i počela se baviti iznajmljivanjem. No nakon 1 godine 1 od suvlasnika je odlučio povući suglasnost,a u uredu za gospodarstvo su mi rekli da on to može i da je to njegovo pravo, bez obzira što nema nikakav valjani razloga za povlačenje iste.Te da žalba ne odgađa izvršenje povlačenja riješenja za kategorizaciju. Ja sam potpisala ugovor s talijanskom agencijom i praktički imam izbukiranu cjelu sezonu. U ugovoru čak stoji da ću morati platiti penale za ne izvršenje primanja gostiju. . Također sam platila paušalni porez i boravišnu pristojbu za cjelu sezonu.U uredu za gospodarstvo su mi rekli da to nažalost nije njihov problem i da im je žao.
Bila sam kod odvjetnika, te ni on mi nije znao kako pomoći. Ako ima tko kakvu sugestiju ili ideju, molila bih Vas za pomoć.
Unaprijed Vam se zahvaljujem.
5.13.2012
lakomost je opasna , previše ti je dobro krenilo i evo ljubomore, koja je to agencija kad tako dobro puni ?
5.13.2012
i meni je jedan od suvlasnika dao i povukao suglasnost za dizanje mansardnog stana na obiteljskoj kući i to nakon dobivanja lokacijske i građevinske dozvole i sada živim u stanu koji ne mogu ni legalizirati jer mi je opet potrebna njegova suglasnost ili da idem na robiju za kretena e to je naša država, ili da povučemo svi suglasnost koju smo dali na referendumu 1990g ako se to može ?
5.18.2012
Žao mi je čuti za tvoj problem. Ovo što se nama događa, osim što je tužno je i loše za državu. Mislim ići s ovim u javnost i pisati od ministarstva turizma pa na dalje…no mislim da kad ljudi saznaju kakvo je oružje ta suglasnost da 30% kapaciteta na otocima i u Istrri prestaju s radom…tako da će biti manje i poreza a i boravišne pristojbe…Pa će možda riješiti tu rupu u zakonu. Meni nažalost je ostao samo sud , za naknadu štete…ali i to će trajati godinama…
5.18.2012
Pozdrav, procitavsi clanak i pogledavsi uvjete za kategorizaciju apartmana u domacinstvu stoji da modul s dvije prostorije za spavanje treba imati 59 m2 , a u zagradi stoji 2 kupaonice. To je uvjet za 3*. Taj dio u zagradi mi nije jasan, dakle imam apartman od 65m2 s dvije spavace ali samo jednu kupaonu. Da li to znaci da necu moci zadovoljiti minimalne tehnicke uvjete i biti prisiljen ili ne iznajmljivati ili frisko napravljeni apartman razvaliti i dodati kupaonu? Hvala unaprijed
6.12.2012
Pozdrav,
molim za savjet oko sljedeće situacije s mojim apartmanim – iz 2001.godine imam rješenje o kategorizaciji 2 apartmana(3* 4+1 svaki) a sada sam tražila kategorizaciju za treći.Iz službe su mi rekli kako to znači reviziju prethodna dva(novi uvjeti itd.)Držim kako staro rješenje i dalje vrijedi bez potrebe revizije a da se kategorizacija trećeg apartmana može raditi (novi apartman) prema novih kriterijima.Jeasm li u pravu?
zahvaljujem,K.
6.13.2012
Nažalost ako nije došlo do promjene neke za koju nismo čuli dobro su vam rekli. Ukoliko se dodaje, mijenja ili miče dio ponude koji glasi na isto ime, obrt ili firmu svi zahtjevi se upućuju za sve smještajne jedinice. To se radi iz razloga da jedan objekt nema po više različitih kriterija kategorizirane iste apartmane.
6.22.2012
Pozdrav,
molim vas za savjet u vezi apartmana sa 3*
Zanima me da li treba biti kod iznajmljivanja apartmana sa 3 zvijezdice ukljuceno parkiralisno mjesto na vlastitom imanju!!! Hvala!!!!
6.23.2012
Poštovani Matija,
Na gore navedenom linku za nove objekte nakon 2008. godine za 3* nije navedeno da je potrebno parkirno mjesto.
Taj podatak možete vidjeti odmah na početku pod točkom 5. i 6. ovdje http://goo.gl/rp4Fi
Jedino ako od tada do danas nije došlo do nekih promjena vezanih za kategorizaciju smještaja za što je onda najbolje obratiti se nadležnoj instituciji za konkretan savjet.
10.29.2012
Fiksni telefon u kupaoni?
))
11.4.2012
ovo ljeto radio sam kategorizaciju za studio apartman,sve je bilo u redu osim što je komisija utvrdila da je kupaonica premala, nedostaje 1,20m2 da ispunjava uvjete.Apartman je novogradnja,što sa takvim apartmanima da li će se takvi moći kategorizirati,komisija mi je rekla da ću najvjerojatnije dobiti odbijenicu.
11.6.2012
Ako apartman ne zadovoljava uvijete željene kategorizacije onda nažalost se tak kategorizacija neće moći dobiti. Jako su rigorozni po tom pitanju i znaju odbijenice slati za nekoliko cm razlike.
11.13.2012
Hallo ,pozdrav svima
prije par dana kupili smo apartman ,planirali smo ga rentati kada mi nismo dole naravno legalno .Al citajuci Vase komentare malo sam skepticna , npr. krevet je 160/ 190 , kupatilo/wc ima manje od 4 m2..inace apartman je 37m2 +6m2 balkon . U aprtmanu su napravljene dvije sobe tj.ta sa krevetom 160/190 i jos jedna mala djecija gdje je krevet na kat 90/200. Molim Vas Vase misljenje da li nam se moze desiti da ne dobijemo kategorizaciju ( a apartman je inace moderno sredjen sa svim aparatima ) I sto se moze napraviti u slucaju ne dobijanja kategorizacije …..odustati od rentanja ili rusiti zidove ?
Unaprijed hvala !
Lijep pozdrav !
11.13.2012
Mislim da jedino ne možete dobiti željenu kategorizaciju već onu za koju smatraju da vaš prostor zadovoljava. Ali čak i tada ne bi trebali brinuti jer se danas gosti iz našeg iskustva dosta malo brinu o broju zvjezdica i kategorizaciji a puno više o samom izgledu i dobroj informiranosti o smještaju prije dolaska.
11.13.2012
Hallo .-) Iskreno receno ne brinem se za zvjezdice .-) brinem se da mi se mozda ne desi da dobijem odbijenicu da se ne mogu registrirati.?? Jer kako vidim dvi zvjezdice nema vise , a za tri je poostreno …a zvjezdice kao zvijezdice mislim da u svakom slucaju ne prodaju apartman …
Lijep pozdrav
11.13.2012
Zvijezdice su glupost totalna i svi ovi zahtjevi kod privatnog smještaja kao za hotele.Za imati pun apartman bitno je da je SVE čisto i uredno,da je domaćin-domaćin koji će dio svog vremena provest s gostom,postati prijatelj s njim i nastojati da dođe drzge godine k njemu ili u neki drugi dio jadrana pošto ima puno gostiju koji se jednostavno ne žele vraćati na jedno te isto mjesto već upoznavati mjesta(tako i sam razmišljam)Ako gost traži “luksuz” tada ide u Hotel a ne kućnu radinost zato sve što je “suvišno”jednog normalnog doživljaja treba izbaciti iz apartmana.Imao sam gostiju koji ne žele ni čuti za KLIMU,dok smo počeli inzistirati na klima uređajima a kad se počnu uljučivati onda počne kuknjava preko Javnih glasila kako će doći do strujnog kolapsa….
11.13.2012
Aleksandar opsenica u pravu ste , al nazalost to nam ne pomaze . Danas sam zvala direkt u u ured za kategorizaciju i objasnila sam o cemu se radi , npr. kupatilo / wc su kod mene 2,90m2 a po novom zakonu (novogradnja ) mora biti 4m2 i sto sad ??? Ispod tih kvadrata nista .na zalost nista od moje kategorizacije , . Ne vrijedi nista sto je ulozeno , sto imas sve moguce aparate kad kvadrati fale .
lijep pozdrav!
11.14.2012
Poslao sam i ja jedan upit pa čekam odgovor. Ako je stvarno tako šteta što se ne može nekako riješiti taj problem pa da vam se omogući iznajmljivanje apartmana. Pogotovo kada se vidi kakvi sve smještaji bez osnovnih uvjeta imaju neku vrstu kategorizacije te rade i primaju goste :/ Ako što saznamo pogodno za vas odmah javimo.
11.14.2012
Darko Kontin, ako zelite mogu Vam pokazati slike na mojoj fb.stranici da vidite o kakvom se apartmanu radi (samo bih molila da se javite na moj email) ne bih zeljela da netko misli da se reklamiram ovdje .
lijep pozdrav !
Hvala Vam na odgovoru
11.14.2012
Slobodno i ovdje objavite bez problema. A i ne sumnjam u kvalitetu i uređenje. Zato osobno također ne podržavam baš sistem kategoriziranja i uvjete koje nekad traže jer ne vidim kako su opravdani za situaciju i stanje na terenu.
12.10.2012
Pozdrav svima!
Ovo je žalosno gdje nam poštenje ide, uz nove uvjete kategorizacije nema neke budućnosti u iznajmljivanju.Evo ja želim napraviti sve po propisu (tek se napravio nacrt kuće) i od gornje etaže kuće napraviti apartmane,umjesto da napravim 1 dvosobni i 1 jednosobni app(barem tako,u prijašnje vrijeme si mogao i 2 dvosobna napraviti) jedva ću moći napraviti 2 jednosobna. Kako je najniža zvjezdica kategorizacije 3 *, za dvosobni app ako nemaš 59 kvadrata koji uz 2 sobe uključuje i 2 kupaonice od 4 kvadrata, veličina sobe takva da je krevet 180×200 ili 110×200 za 1 osobu(taj krevet ćeš raditi kod stolara po mjeri),fiksni telefon za svaku smještajnu jedinicu mi je apsurd i ne bio on u kupaonici…ti dobijaš odbijenicu kategorizacije odnosno onemogućen si legalno iznajmljivati.I gdje naše poštenje i želja za legalnim završava, u smeću!
12.11.2012
Nažalost to je tako. I slažem se da bi bilo dobro da postoji mogućnosti iznajmljivanja čak i bez zadovoljavanja određene kategorizacije, već da za nju postoji zasebna vrsta i dozvola. Pa neka tržište i gosti odrede kome će dolaziti i tko im smije nešto iznajmiti a ne ovako.
Pogotovo kada se uzme u obzir da netko prije 10 godina tko je ušao u ovaj biznis ima manje uvjete nego koje bi neki novi iznajmljivač danas preuređenjem ili novogradnjom radio, a s tim manjim uvjetima veću kategorizaciju.
12.18.2012
Ako se ne varam mislim da balkon,tj.terasa mora imati minimalno 12m2,tako da gospođi Radi rušenje neće puno pomoći.S obzirom na previše nebuloznih propisa oko kategorizacije,kod nas se najviše isplati raditi studio apartmane sa tri zvijezdice.I slažem se,gostima one uopće nisu bitne i trebamo im(vlast)dati mogućnost da sami biraju kod koga će doći i koliko im treba prostora.Zašto svaka soba-svoja kupaonica nije standard i u građevinskom sektoru,o kvadratima da ne govorim.Većina kućanstava ima samo jednu kupaonicu,to će se valjda i dokazati ako ikad obznane popis 2011 u cijelosti,mada se i od tada dosta toga promijenilo.
1.18.2013
Kategorizacija? U fazi sam sakupljanja papira i predajem ih za tjedan dana Kod mene je stara gradnja prije 68g. tako da vjerojatno ti kvadrati neće igrati ulogu mada mi je kupatilo nekih nepunih4 kvadrata.Dali je moguće da turistički djelatnici koji dođu za kategorizaciju radi toga što ti svaki krevet nema lampu,ili zato što ti u svakoj sobi nije ogledalo ,ili što u sobi nemaš stolić s stolicom, da ti radi toga odbiju kategorizirati objekt?
I još jedna stvar,budući da je stan renoviran komplet ali nažalost vanjske otvore tj.prozore nisam uspjela promijeniti dali se gledaju stare škure (grile) i dali otvori stana ulaze u kategorizaju to nigdje nisam našla?
1.18.2013
jelenko , sve uvjete imaš na ovoj stranici, nema veze stara gradnja već dan podnošenja zahtjeva, pozdrav
1.18.2013
Dobro kaže Nera. Nije bitna gradnja niti starost objekta već datum traženja zahtjeva za kategorizaciju. Od tad sva pravila i zahtjevi koji su na snazi se gledaju i po njima se izdaje kategorizacija. I da znaju biti toliko rigorozni da zbog jedne stavke odbiju veću kategorizaciju. Ali mislim da to ovisi i o samim ljudima koju dolaze u kontrolu.
1.18.2013
NIsam sigurna da ste u pravu – mislim da je bitna starost zgrade kod kategorizacije.
1.19.2013
Da bitna je starost rekli su mi u uredu za kategorizaciju?
Nisu isti kriteriji za stariju zgradu i novogradnju ali ne gleda se valjda baš svaka sitnica iz onih” uvjeta za kategorizaciju u domaćinstvu postojećiI još k tome zavisi tko izađe od ljudi u kontrolu to definitivno!!
Klima je sada obavezna u apartmanu bez obzira na zvjezdice po novom.
1.19.2013
Klima nije obavezna za 3 zvjezdice koliko mi se čini.Osim ako se ove godine nije nešto promijenilo. ako negdje pronađeš da je potrebna molim te da mi javiš
1.27.2013
lp.
iman stan u prizemlju koji zelim iznajmljivati legalno
ima 68 kvadrata 2 spavace sobe 15 i 18 kvadrata
kuzina i dnevni boravak 25 kvadrata
wc-2.5 kvadrata
hodnik 7 kvadrata
dvoriste 25 kvadrata i dva parkirna mjesta
imam li sanse dobit dozvolu zbog wc-a
imam i jednu sobicu u dvoristu koja ima 7 kvadrata
i u koju mogu napraviti veliki wc ali je poseban ulaz
plizz pomoc
1.27.2013
Hodnik od 7 m2 smanji ili se ukopaj u njega sa tuš – kadom ako su ti povezani sa vc-om .Od 68 m2 bi čak mogao napraviti 2 apartmana – tako da uzmi metar pozovi majstore i ruši. . . a od vanjskog vc-a napravi jakuzi
1.27.2013
najprije hvala
ali eto problema
wc jedino mogu prosirit tako da smanjim sobu sa 15 na 13 kvadrata
stan sam za sebe sredio prije cca 1godinu sve je novo unutra ima i klimu
mogu li dobiti dozvolu da prosirim wc oduzevsi 2 kvadrata od te sobe
stan bi imao dvi sobe sa jednom kuhinjom i dnevnim boravkom i hodnikom te wc-om
moze li se to tako iznajmljivati naravno legalno
znam da gnjavim ali nov bi bio u ovome ako ikako mogu
hvala puno
1.27.2013
Tih 2 m se neće ni primijetiti u unutarnjem rasporedu (svakako provjeri za legalnost toga). To što si naveo možeš iznajmljivati kao dvosobni apartman . Otiđi na stranicu neke turističke zajednice ili sl i pronaći ćeš tabelu uvijeti kategorizacije app u domaćinstvu i ideš po tabeli – bitno je da razlučiš da li je to novi objekat ili stari – to nazovi nadležne službe i oni će ti reći ili. . . također surfaj.
.
1.27.2013
Pozdrav,
čitajući komentare nailazim na različite odgovore u vezi sa godinom izgradnje i datumom podnošenja postupka za kategorizaciju…
Dakle, imam samostojeću kuću od 100 m2, katnicu. Izgrađena je 1964.g.
Nikad nije kategorizirana ili slično, ove godine bih prvi puta predao zahtjev za kategorizaciju – “kuća za odmor u domaćinstvu”
Pitanje je jednostavno, mogu li krenuti uređivati sa prilogom:
UVJETI ZA KATEGORIZACIJU KUĆE ZA ODMOR U DOMAĆINSTVU – POSTOJEĆI OBJEKT
http://ebookbrowse.com/prilog-vii-uvjeti-za-kategorizaciju-ku%C4%87e-za-odmor-po-xls-d82988862
Logikom, ta kuća bi trebala ulaziti u kategoriju – postojeći objekt i po starim uvjetima skupit si zvjezdice. Dakle infrastruktura je takva kakva je, naravno da ne zadovoljava određene stavke iz novih uvjeta, a velikim rušenjem i štemanjem troškovi se drastično povećavaju.
Rađe onda zakupit kontejner pa robinzonski iznajmljivat u šumi negdje, vidio sam da i to postoji u nekim pravilnicima
Zahvaljujem unaprijed na odgovoru
1.27.2013
Bok, kategorizacija ide za NOVI OBJEKT bez obzira kada je kuća građena i ipak kupi kontenjer a kuću na crno HA HAAAAAA pozdrav
1.27.2013
Da ti olakšam, bilo kakva adaptacija spada u postojeće objekte
Članak 2.
(1) Objekt u domaćinstvu (u daljnjem tekstu: objekt), funkcionalna je cjelina u kojoj iznajmljivač pruža ugostiteljske usluge smještaja i ostale usluge propisane ovim Pravilnikom.
(2) Objekt iz stavka 1. ovog članka smatrat će se postojećim ako je ispunjen jedan od sljedećih uvjeta:
1. da objekt na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika ima rješenje nadležnog upravnog tijela za bilo koju vrstu i kategoriju iz skupina objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge smještaja,
2. da je objekt na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika zatečen u postupku kategorizacije koji se vodi kod nadležnog upravnog tijela, a zahtjevom je zatraženo razvrstavanje u neku od vrsta objekata u domaćinstvu,
3. da je konačna ili pravomoćna građevinska dozvola za gradnju objekta ishođena najkasnije godinu dana nakon stupanja na snagu ovog Pravilnika, pod uvjetom da gradnja objekta započne u roku od godine dana od konačnosti ili pravomoćnosti građevinske dozvole,
4. da se radi o rekonstrukciji (adaptaciji, dogradnji, nadogradnji) objekta ili prenamjeni iz objekta druge namjene ili bez namjene u objekt u domaćinstvu, a ti objekti su izgrađeni prije stupanja na snagu ovog Pravilnika.
(3) Dokazi o konačnosti i/ili pravomoćnosti građevinske dozvole, o vremenu izgradnje, iz stavka 2. točke 3. i 4. ovog članka, jesu isprave pribavljene sukladno posebnim propisima.
(4) Svi ostali objekti smatrat će se novim objektima.
Potraži se negdje u ovome
1.27.2013
Još nešto – da li iznajmljuješ kuću za odmor kao cjelinu ili samo kat (apartman).
I tu postoji neka razlika.
1.27.2013
Kuća bi se iznajmljivala kao cjelina, koje bitnije razlike bi tu postojale?
Moje viđenje ovih stavki i članaka:
Kuća je trenutno namjenjena za stanovanje, radilo bi se o prenamjeni iz objekta druge namjene u objekt u domaćinstvu, a taj isti objekt je izgrađen prije stupanja na snagu ovog pravilnika i smatrat će se postojećim ako je ispunjen jedan od uvjeta:
——-4. da se radi o rekonstrukciji (adaptaciji, dogradnji, nadogradnji) objekta ili prenamjeni iz objekta druge namjene ili bez namjene u objekt u domaćinstvu, a ti objekti su izgrađeni prije stupanja na snagu ovog Pravilnika.——-
Znači ako su donjeli već novi zakon tamo od 2008. za nove objekte, jasno je da će ljudi ciljano graditi kuće za iznajmljivanje po minimalnim specifikacijama i tehničkim uvjetima tog istog zakona.
Postojeći objekt = iznajmljuj s onim što imaš, također po minimalnim propisanim uvjetima, ne mislim na barake
2.20.2013
Pozdrav svima
Nasa kuca je stara i spada u kulturnu bastinu. U sklopu nje imamo jedan ragistrirani apartman sa tri zvjezdice. U prizemlju kuce imamo garsonjeru od 24m2 koji smo do sada iznajmljivali podstanarima ali pouceni losim iskustvom odlucili smo pokusati kategorizirati kao studio ap ili sobu za iznajmljivanje.
Moje pitanje je sljedece… dali je moguce dobiti kategorizaciju ako visina stropa je manja od 2,4m? Ne postoji fizicki nacin za dobivanje vece visine pa smo malo zabrinuti jer nam nitko od ovlastenih osoba nije u stanju dati konkretan odgovor.
2.20.2013
Osobno nažalost ne znam kako je sada s tim visinama. Kada smo mi radili kategorizaciju znamo da smo zbog potkrovlja i jednog kuta gdje je niže nego propisano bilo imali problema. Sad što se je promijenilo trebali bi ovlašteni znati. I baš je zanimljivo kako ne znaju. Tko bi ako ne oni trbeali to znati 100%
2.20.2013
dada, mislim da ispod 2,60 nema šanse da se kategorizira nego kranp u ruke i spusti se 20 cm ako je moguće, pozdrav
2.22.2013
POZDRAV SVIMA
N e znam , jesam li dobro shvatio ovaj pravilnik o kategorizaciji .
što je sa kapacitetima manji od 38 m2. ???
Moji su apartmani od 2 prostorije,jedna je kuhinja , plus kupatilo , sve zajedno
oko 30 m2.
Hvala na komentarima
2.27.2013
Poštovani,
mene zanima što je s ovim novim zakonom o nadopuni minimalnih standarda,znate li točno o čemu se radi i da li će to važiti samo za nove smještajne jedinice ili također i za već postojeće.
Mi imamo kuću u jednoj uvali,i električna energija nije dovoljno jaka da postavimo klima uređaje,mi imamo rješenje za iznajmljivanje,kategorizacija 3 zvjezdice,ali po ovome što vi pišete ispada da se ne može dobiti kategorizacija bez klime i fiksnog telefona,mi nemamo ni jedno ni drugo.
Zahvaljujem na odgovoru!
3.1.2013
Poštovani,
imam pitanje za Vas, i molio bih Vas za pomoć.
U vlasništvu imamo apartman, koji je na čestici u suvlasništvu sa još jednim vlasnikom. Da bi kategorizirali apartman potrebna nam je suglasnost suvlasnika za iznajmljivanje. Molio bih Vas za primjer ugovora ili suglasnosti.
Unaprijed Vam se zahvaljujem.
4.3.2013
Lijep pozdrav,
u minimalnim uvjetima za registraciju soba, apartmana, hostela… naznaceno je da treba istaknuti Plan Evakuacije na vratima. Zanima me da li postoji neki sluzbeni dokument koji se kupi i postavi na vrata, zajedno sa onim zelenim strelicama ili bas treba pozvati ovlastene firme da naprave pregled prostora. Pitam, jer ponude koje sam dobila, bile su -1500 kn za izradu grafickog nacrta plana evakuacije za stan velicine 80 m2. Molim pomoc.
Zahvaljujem.
4.3.2013
Koliko ja znam ne treba imati klimu i telefon…jer klima je za 4 zvjezdice a telefon ne vidim da igra ulogu za kategorizaciju..To je drugo što većina stanova i apartmana mora imati klimu radi velikih vručina i gosti je jednostavno traže pogotovo stanovi…ali ako je to neka vala, klima tu ne igra ulogu od presudnog značaja.,nego prirodni ambijent i okruženje…
4.3.2013
Goga,
ja sam kopirala tlocrt sa projekta (ili sama nacrtaš shemu – tlocrt stana) i ucrtaš mjesto gdje stojiš, mjesto gdje ti je vatrog. aparat(npr. crveno) (ako ga imaš) i strelice prema izlazu(npr.zeleno). I to je sve to će koštati 10 kn ako nemaš ravnalo i flomaster.e i još napišeš exit plan(evakuacija u sluč.požara).
4.6.2013
Iznajmljujem app*** od 2007 godine kuća još nije završena /nema krova ni fasade/ sada smo u mogućnosti prizemno napraviti još jedan app 2+2 , u toku je postupku je za legalizaciju objekata jer smo dogradili stepenice izvana i dobivanje uporabne dozvole očekujemo rješenje ovih dana , zanima me da li možemo kategorizirati apartman i po kojim uvjetima i da što nam je potrebno od papira
hvala na brzom odgovoru
4.18.2013
Ja imam jedno pitanje ako netko zna. Da li uporabna može ograničiti broj apartmanskih modula, odnosno da li jedna stambena jedinica po uporabnoj može imati više apartmanskih modula?
Isto pitanje za za studio ili sobe.
Hvala
4.28.2013
U 9 mj. bi išao u preuređenje stana u 3 studio apartmana, cijeli stan je uređen a i stubište bi uredio. Zgrada je u centru grada pa imam problem kod fasade koja nije baš najbolja pa me zanima koliko je to bitno kod kategorizacije? Što se tiče ostalih uvjeta bez problema bi dobio čak i 4* ali me ta fasada brine da mi ne bi oko toga imao problema
4.28.2013
Ako sam dobro informiran trenutno se bez fasade ne može dobiti uporabna dozvola za objekt a koja je sada potrebna za dobivanje kategorizacije. Tako da bi po toj logici trebalo i fasadu riješiti.
Ali za svaki slučaj najbolje provjerite još kod vas prije traženja i pokretanja samog zahtjeva za kategorizaciju da li je stvarno tako.
4.28.2013
Možda sam se malo krivo izrazio, zgrada je starija od 1968 god. i u centru grada je i fasadu naravno ima samo nije u savršenom stanju
4.28.2013
A onda ne bi trebao biti problem ali opet najbolje provjeriti da se bude siguran
. Za takvu zgradu ionako ministarstvo daje suglasnost i dozvolu kad se nešto na njoj treba raditi. Nama su čak i boju u našem gradu uvjetovali
5.8.2013
Posjedujem apartman u Gajcuna otoku Pagu i želio bih ga iznajmiti i to najradije preko agencije ili firme koja se time bavi budući da nemam vremena dolaziti često na otok. Ima nas četvero suvlasnika na temelju kupoprodajnog ugovora(svi su članovi uže obitelji) i suglasnosti za najam nisu problem. Problem je što u Gajcu 90% apartmana nije upisano u gruntovnicu iako su uredno kupljeni od firme Gortan prije 20ak godina. Ne bih sad pričao o tome da već desetak godina ganjam upis uzaludno. Pitanje je da li se može legalno dobiti kategorizacija ili dozvola za iznajmljivanje na temelju kupoprodajnih ugovora, katastarskog izvoda, poreznog rješenja ili što već. Kako mi se čini upis u grntu će potrajati još sljedećih desetak godina. Ovo mi je dosta hitno budući da apartman veći dio godine zjapi prazan i neiskorišten. Unaprijed hvala na odgovorima ili savjetima!